Popularność kolarstwa rośnie – wiele osób z rowerów miejskich przesiada się na bardziej profesjonalny sprzęt, aby spróbować swoich sił w kolarstwie. To cieszy, ponieważ jazda na rowerze niesie za sobą wiele korzyści – chodzi nie tylko o smukłą, wysportowaną sylwetkę, ale także o poprawę stanu zdrowia. Jak planować treningi i w jaki sprzęt należy się zaopatrzyć?

Kilka uwag dla początkujących
Osoby, które na poważnie podchodzą do kolarstwa powinny mieć świadomość, że potrzebny im będzie sprzęt dobrej jakości. Najważniejszą kwestią jest oczywiście rower, który warto dopasować swoich indywidualnych potrzeb. Przydatnym akcesorium jest także licznik rowerowy, dzięki któremu można kontrolować prędkość z jaką się porusza, a także jest wyposażony w GPS (dobrze sprawdzi się na przykład Mio Cyclo 100). Istotny jest także odpowiedni dobór ubrania – warto zaopatrzyć się w odzież rowerową, która jest nie tylko wygodna, lecz również gwarantuje odpowiednią wentylację w czasie treningu. Przydatne są również rękawiczki rowerowe, dzięki którym można uniknąć bolesnego obtarcia dłoni.

Równie istotna jak sprzęt jest kwestia odpowiedniego planowania treningu. Warto mieć świadomość, że przeprowadzenie treningu w mieście może okazać się niezwykle trudnym, lub wręcz niewykonalnym zadaniem, a to ze względu na duży ruch na ulicach oraz częstotliwość występowania świateł. Właśnie dlatego najlepiej planować trening pod miastem.

Kategorie: Bez kategorii